Mikropigmentacja skóry głowy: wady i zalety
Coraz więcej Polaków ma problemy z łysieniem. Przyczyny tego zjawiska mogą być bardzo różne: niewłaściwa dieta, niedobory snu, uwarunkowania genetyczne, przebyte choroby. Popularne, proste metody zapobiegania łysieniu, a raczej niwelowania jego skutków, nie należą do najskuteczniejszych. Światełkiem w tunelu może być mikropigmentacja skóry głowy, która polega na wprowadzeniu pigmentu za pomocą cienkiej igiełki i w ten sposób zamaskowaniu efektów łysienia. Co 2-3 lata zabieg się powtarza, kiedy pigment stopniowo zaczyna tracić swoje właściwości. Kolejne osoby zaczynają się interesować mikropigmentacją skóry głowy, a także aspektem jakim jest mikropigmentacja medyczna. Dlatego przygotowaliśmy zestawienie wad i zalet tej metody.
Zalety mikropigmentacji skóry głowy:
Trwale maskuje skutki łysienia, niezależnie od jego przyczyny – przywraca naturalnie wyglądającą linię włosów, maskuje cofanie się linii frontalnej włosów.
Pomaga odbudować pewność siebie i poczucie o własnej atrakcyjności – dla wielu osób łysienie ma także negatywne konsekwencje, jeśli chodzi o psychikę. Po zabiegu znowu poczujesz się młodo i atrakcyjnie.
Zabieg potrafi także zakamuflować blizny na głowie – kolejny walor estetyczny, który uzyskamy już po kilku sesjach mikropigmentacji.
Bezpieczeństwo i higiena – pigmenty są przeważnie organiczne, za każdym razem specjalnie przebadane i stworzone do celów związanych z zabiegami. Igły używane przy zabiegach są jednorazowe i sterylnie zapakowane.
Wady mikropigmentacji skóry głowy:
Konieczność powtarzania zabiegu – dla utrwalenia osiągniętych rezultatów i przeciwdziałania utracie właściwości przez pigment, co 2-3 lata musimy ponowić mikropigmentację.
Odczyny alergiczne – u niektórych osób może wystąpić po zabiegu niewielkie podrażnienie skóry głowy. Jest to jednak przeważnie chwilowy dyskomfort, niezagrażający w żaden sposób zdrowiu.
Podsumowanie
Jak widać, zalety przeważają nad wadami. Niewątpliwie mikropigmentacja jest skutecznym zabiegiem, którego efekty doceniło już wielu klientów.